Preturi SEO – Care sunt preturile serviciilor SEO?
Care sunt preturile serviciilor SEO? Care sunt preturile pentru optimizarea SEO a unui site de prezentare? Cat costa optimizarea SEO pentru un magazin online? Cum se calculeaza preturile pentru promovarea SEO? Cum imi dau seama daca banii platiti pentru SEO merita investitia?
Sunt intrebari legitime pe care orice proprietar de site si le pune si, chiar intrebari pe care si specialistii SEO si le pun adesea, incercand sa stabileasca un pret avantajos de ambele parti.
Mi-am propus sa ofer un raspuns cuprinzator si detaliat la aceste intrebari.
Factori de luat in considerare in calcularea pretului serviciilor SEO
Volum de munca
Know-How.
Durata colaborarii.
Rentabilitatea investitiei.
Plata catre publisheri.
Volum de munca
Este important sa stii ce face efectiv specialistul SEO, pentru a aprecia volumul de munca si competentele acestuia.
O campanie SEO poate include:
Audit SEO – analiza site-ului din punct de vedere tehnic si editorial, pentru a identifica aspectele care franeaza indexarea corecta a site-ului in motoarele de cautare si evolutia site-ului in clasamentul Google. *Actiune one-time si verificari lunare.
Analiza competitiei sau Studiu de concurenta online. *Actiune one-time si, eventual, verificari periodice.
Strategie de cuvinte cheie care sa aduca trafic si conversii. Practic, expresiile pe care utilizatorii le folosesc frecvent pentru a cauta pe Google produsul sau serviciul tau. *Actiune one-time si actualizari periodice.
Optimizarea on-site: optimizarea titlurilor si descrierilor paginilor site-ului (Meta Tag-uri), optimizare cod sursa, optimizarea textelor existente pe site, crearea de texte optimizate pentru paginile existente sau pentru pagini noi, optimizare imaginilor…etc. *Actiuni lunare.
Optimizarea off-site: obtinerea de linkuri de calitate si cu autoritate catre site-ul clientului (backlinkuri), in principal, prin publicarea de articole sponsorizate (advertoriale SEO) in bloguri, ziare si reviste online relevante. Plata publicarii advertorialelor poate ramane in sarcina clientului sau in sarcina specialistului SEO. Redactarea materialelor este realizata de echipa SEO, de obicei. Daca articolele sunt foarte bine documentate si atractive pentru utilizatori, pentru a indeplini un dublu scop – SEO si conversie – timpul investit creste, pretul creste. In SEO, scopul este sa urci site-ul in Google, nu sa aduci trafic si conversii prin advertoriale, prin urmare recomandarea mea ar fi sa publicati advertoriale decente, cu informatii corecte, caci rata de conversie ridicata o vei obtine din traficul organic. Asadar, plata catre proprietarii de site-uri pe care se publica advertorialele poate fi acoperita direct de client, dar din proprie experienta pot spune ca 99% din clienti prefera sa nu piarda timpul cu acest aspect. Si in plus, specialistul SEO beneficiaza de preturi preferentiale la agentii de publishing si in colaborarea cu bloggeri, datorita colaborarii indelungate sau volumului. *Actiuni lunare.
Urmarirea si analizarea evolutiei site-ului: analize de pozitionare a site-ului pe Google.ro pentru cuvintele cheie stabilite; analize privind traficul pe site; analize periodice ce tin de functionalitatea si indexarea corecta a site-ului. *Actiuni lunare.
Asadar, volumul de munca depinde de complexitatea site-ului (magazin online, site de prezentare, numar de produse, de pagini), de complexitatea campaniei SEO (daca se opteaza pentru servicii complete de SEO sau punctuale). Se poate intampla ca un client sa doreasca sa isi creeze el textele si articolele necesare conform indicatiilor specialistului SEO sau sa isi obtina singur backlinkurile, conform sfaturilor specialistului SEO. Prin urmare, tarifele pentru promovarea SEO variaza in functie de aceste aspecte.
Durata Colaborarii
Durata colaborarii cu un specialist SEO influenteaza, evident, costurile totale ale campaniei SEO. Concurenta domeniului de activitate si a cuvintelor cheie targetate este principalul factor care determina durata colaborarii. Cu cat obiectivele sunt mai “marete”, cu atat volumul de munca si investitile in promovare sunt mai mari. Desigur, intr-un final, clientul plateste cat isi permite, iar nivelul concurentei ne da o idee privind bugetul ideal care trebuie investit in SEO.
De exemplu, pentru cuvinte cheie foarte concurentiale, noi putem obtine prima pagina in 6-8 luni. Pentru cuvinte cheie cu un volum de cautare mic-mediu, cam in 2-4 luni.
Domeniul de activitate
Exista unele domenii de activitate mai greu de promovat, precum cele foarte tehnice. Iar cand clientul nu are timp sa se ocupe de texte si articole, acest task revine in sarcina specialistului SEO, iar preturile pentru content writing pot fi duble fata de domeniile mai simple, precum fashion & beauty.
Ce pret pui pe Know-how si Experienta?
Pe experienta si calitatea serviciilor oferite si pe performanta este greu sa pui un pret. Clientul economiseste bani si timp apeland la un specialist SEO cu experienta si cu rezultate notabile.
Iata cateva exemple de cazuri foarte des intalnite care subliniaza aceasta idee:
– Majoritatea antreprenorilor isi creeaza site-ul fara a consulta in prealabil un specialist SEO. Nu toti programatorii au cunostinte de SEO. De cele mai multe ori, proprietarii de site-uri intampina probleme precum cele de mai jos:
programatorul nu a rezolvat diverse probleme tehnice care afecteaza evolutia site-ului in Google (redirectionari care nu sunt urmarite de Google, URL-uri care nu sunt optimizate, pagini importante setate sa nu fie indexate de Google)
programatorul nu a creat campuri pentru modificarea continutului (titluri si descrieri pagini, de exemplu).
programatorul a refacut site-ul si URL-urile s-au schimbat, dar vechile URL-uri nu au fost redirectionate catre noile URL-uri, astfel ca site-ul a pierdut foarte mult trafic si implicit si vanzari.
– Foarte multi proprietari de site-uri cad in plasa asa-zisilor “specialisti SEO” care le ofera servicii de proasta calitate precum: inscrieri automate in directoare, comentarii pe bloguri, cuvinte cheie pur si simplu insiruite pe pagini…etc., care atrag penalizarea site-ului sau care pur si simplu nu aduc niciun rezultat. Un specialist SEO profesionist iti va propune doar strategii eficiente, care nu atrag penalizarea site-ului de catre Google si care sunt orientate in acelasi timp catre potentialii clienti.
– Multi proprietari de site-uri isi promoveaza afacerea in diverse portaluri contra unor costuri destul de mari si realizeaza tarziu ca nu le-a adus niciun beneficiu. Nu are niciun sens sa platesti sute de euro pentru articole/bannere in site-uri foarte cunoscute, daca acele articole sunt plasate intr-o sub-sub rubrica, nefiind citite de nimeni si cu linkuri no-follow (nu sunt urmarite de motoare si nu transfera popularitate; n-au efect). Un specialist SEO iti poate spune ce surse de promovare sa alegi, care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca site-urile respective, cum sa redactezi un advertorial, pe ce cuvant cheie sa inserezi linkul catre site-ul tau, ce conditii sa impui publisherilor…etc.
Rentabilitatea Investitiei poate influenta Pretul
Rentabilitatea investitiei in SEO este in mod clar excelenta pentru multe domenii de activitate. Mai ales ca dupa o anumita perioada in care investesti in SEO lunar va fi nevoie, de cele mai multe ori, doar de interventii o data pe an sau o data la doi ani. Daca ai o sala sau un restaurant de evenimente, cu un client pe luna adus prin SEO ti-ai recuperat investitia. Daca detii un cabinet de avocatura sau o clinica medicala, la fel, cu cativa clienti pe luna adusi prin SEO iti recuperezi investitia. Daca detii o firma de constructii, e clar ca iti recuperezi usor banii investiti in serviciile SEO.
Daca insa vinzi produse sau servicii cu o marja de profit foarte mica, s-ar putea ca SEO sa nu fie rentabil.
Rezultatele obtinute prin SEO se mentin multi ani de zile, cand SEO este facut ca la carte.
De exemplu, pentru un client care detine o scoala de soferi, dupa ce am urcat site-ul scolii in prima pagina, am trecut la mentenanta, in sensul ca o data la 1-2 ani mai actualizam textele de pe site, publicam 1-2 articole pe blog si 1-2 advertoriale. Colaboram astfel de 9 ani de zile si site-ul se mentine in prima pagina pe Google la cautari-cheie precum “scoala de soferi sector 6”, “scoala de soferi cat B”, “scoala de soferi categoria CE” si altele.
Preturi in functie de rezultate?
Garantii in SEO? Nu prea poti garanta un rezultat, atat timp cat tu, ca specialist SEO, nu controlezi toate aspectele legate de site-ul si de afacerea clientului. Daca programatorul sau clientul face o modificare cu impact negativ, fara sa se consulte in prealabil cu specialistul SEO, exista posibilitatea de a se pierde o parte sau chiar toate rezultatele obtinute. Daca Serviciul Clienti nu isi face bine treaba sau daca imaginile produselor sunt de foarte slaba calitate, vanzarile vor merge prost.
Nu este imposibil, insa te va costa mult mai mult sa mergi pe o colaborare cu plata la rezultat, decat pe o colaborare cu plata raportata la volumul muncii/calitatea si precizia actiunilor.
Si, pana la urma, cat ma costa optimizarea SEO?
Preturile noastre pentru optimizarea unui site de prezentare, domeniu cu o concurenta mica-medie: 1500 -2500 Ron/luna, cu activitati impartite pe decursul a 3-4 luni. Apoi se intra in faza de mentenanta, pana la stabilizarea rezultatelor, la un pret cu 50-60% mai mic. Ulterior, se intervine o data pe an.
In cazul in care clientul doreste rezultate rapide, putem dubla volumul de munca si, prin urmare, se dubleaza si pretul lunar.
Preturile noastre pentru magazinele online complexe, in functie de nivelul de optimizare agreat, de site-urile pe care alegem sa publicam advertoriale, pot ajunge si la 5000 -6000 Ron/luna. Cand volumul de munca se transforma intr-un job part-time, e clar ca si costurile sunt pe masura.
Poti investi cat doresti in SEO, chiar si 800 lei / luna, ca sa nu stai pe loc. Rezultatele se vor vedea mai tarziu, dar e mai bine decat niciodata!
Vezi si preturi SEO defalcate pe actiuni/ taskuri aici.
Cat costa SEO? Preturi defalcate pe actiuni
Raspundem pe bune la intrebarea “Cat costa SEO?” sau “Care sunt preturile pentru SEO?”.
Avantajul SEO – rezultatele se mentin mult timp, multi ani de zile, cand este facut bine. Este nevoie doar de cate o mica interventie o data la 1-2 ani. Prin urmare, SEO este foarte rentabil pe termen mediu si lung, pentru majoritatea domeniilor de activitate. Mai ales pentru servicii si afaceri locale.
Dezavantajul SEO – rezultatele se obtin in timp, in functie de cat de concurential este domeniul. De exemplu, pentru cuvinte cheie foarte concurentiale, noi putem obtine prima pagina in 6-8 luni. Pentru cuvinte cheie cu un volum de cautare mic-mediu, cam in 2-4 luni.
De exemplu, pentru Scoala-auto-dicu.ro, dupa ce am obtinut prima pagina, am trecut la mentenanta, in sensul ca o data la 1-2 ani mai actualizam din textele de pe site, publicam 1-2 articole pe blog si 1-2 advertoriale. Colaboram astfel de 9 ani de zile si site-ul se mentine in top la cautari-cheie precum “scoala de soferi sector 6”, “scoala de soferi cat B”, “scoala de soferi categoria CE” si altele. Nu e un domeniu foarte concurential, dar este clar ca SEO este rentabil si rezultatele se mentin.
Cat costa SEO?
Defalcam preturile pe actiuni / taskuri si, la final, tragem linie.
Preturi SEO defalcate pe actiuni:
Redactare articol optimizat pentru blog sau redactare advertorial SEO – Pret: 200 lei /buc.
Publicare 1 advertorial SEO : 100-200 lei publicarea pe site-uri/bloguri cu popularitate mica; ~ 500 lei pretul pentru publicarea pe site-uri cu popularitate medie sau nisate ; de la 900 lei publicarea pe site-uri cu popularitate foarte mare.
Redactare comunicat de presa – Pret: 150 lei /buc.
Redactare text optimizat pentru pagini de servicii (SEO + optimizare conversie) – Pret: 300 lei / pagina.
Redactare descriere pentru pagina de produs (SEO + optimizare conversie) – Pret: 50-100 lei / produs.
Redactare si implementare meta titluri si meta descrieri optimizate pentru paginile site-ului – Pret: 200 -500 lei, in functie de numar.
Audit tehnic SEO site de prezentare – Pret one-time: 800 lei.
Audit tehnic SEO magazin online sau site-uri complexe – Pret one-time: 1500 lei.
Strategie de cuvinte cheie (cautarile efectuate de clienti pe Google) – Pret one-time: 300-700 lei, in functie de numarul de cuvinte cheie.
Pozitionare cuvinte cheie: 100-200 lei / luna.
Implementarea optimizarilor on-site propuse, inclusiv aspecte tehnice ce pot fi rezolvate din panoul de administrare (fara programare) este inclusa in pretul actiunilor.
Cat costa SEO pentru un domeniu de activitate nisat, cu o concurenta mica-medie?
Un pret mediu care variaza intre 1500 si 2500 lei pe luna, pentru a obtine prima pagina in 3-4 luni, pentru majoritatea cuvintelor cheie. Variatia pretului tine de volumul de munca: poate fi nevoie de crearea de pagini noi in site cu textele aferente, de articole pe blog, de noi descrieri optimizate pentru produse, de un anumit numar de advertoriale seo sau comunicate de presa etc. Daca se vor publica advertoriale pe site-uri mici si medii ca popularitate, pretul va fi in jur de 1500 lei, iar daca mergem pe un mix, ajunge pe la 2500 lei.
Cat costa SEO pentru un domeniu de activitate foarte concurential?
Un pret mediu de 3500 – 4500 lei pe luna, pentru a obtine prima pagina in 6-8 luni. Se vor publica si advertoriale pe site-uri populare si foarte populare, care costa mai mult, de la 100 euro pana la 300 euro doar publicarea. De asemenea, pretul pentru SEO variaza si in functie de volumul de munca.
Rentabilitatea investitiei in SEO
Rentabilitatea investitiei in SEO este in mod clar excelenta pentru multe domenii de activitate. Mai ales ca dupa o anumita perioada in care investesti in SEO lunar, va fi nevoie doar de mentenanta o data pe an sau o data la doi ani. Rezultatele se mentin mult timp, multi ani de zile, cand SEO este facut ca la carte.
De exemplu, daca ai o sala sau un restaurant de evenimente, cu un client pe luna adus prin SEO ti-ai recuperat investitia. Daca detii un cabinet de avocatura sau o clinica medicala, la fel, cu cativa clienti pe luna adusi prin SEO iti recuperezi investitia.
Noi pozitionam site-ul in prima pagina pe Google, iti aducem trafic relevant pe site, dar convertirea unui vizitator in client intra in responsabilitatea ta. Asta inseamna ca trebuie sa raspunzi prompt la solicitarile potentialilor clienti, sa ai o oferta de pret concurentiala sau sa dovedesti ca oferi servicii de inalta calitate ce merita pretul ridicat ori, dupa caz, sa te asiguri ca produsele comercializate pe site au poze de inalta calitate si descrieri complete.